

6:30 - 8:10 Schodzenie się dzieci . Zajęcia w zespołach i indywidualne inspirowane przez nauczyciela i swobodne w kącikach zainteresowań. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, ćwiczenia narządów mowy, emisyjne. Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe i dydaktyczne związane z tematyką tygodnia oraz wspólna zabawa z udziałem nauczyciela, zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci. Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
Prowadzenie obserwacji oraz indywidualna realizacja zadań edukacyjnych, dodatkowe działania edukacyjne wspomagające rozwój dziecka - praca indywidualna z dziećmi z deficytami rozwojowymi i z dziećmi zdolnymi.
8:10 - 8:20 Ćwiczenia poranne, zestawy zabaw ruchowych.
8:20 - 8:30 Zabiegi higieniczne.
8:30 - 8:55 Śniadanie.
8:55 - 9:10 Zabiegi higieniczne, mycie zębów, przygotowanie do zajęć.
9:10 - 11:40 Zajęcia zorganizowane z całą grupą wg. planu tygodniowego.
Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci, rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej.
Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
• zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego,
• gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
• gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
Swobodna zabawa dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności.
• działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju,
• tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania,
• gry i zabawy ruchowe, badawcze, integracyjne,
• dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne,
• uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola.
Poniedziałek i czwartek zajęcia rytmiczne.
11:40 - 12:00 Przygotowanie do obiadu, porządkowanie sali, zabiegi higieniczne.
12:00 - 12:30 Obiad , zabiegi higieniczne, przygotowanie do odpoczynku
12:30 - 14:15 Odpoczynek dzieci młodszych.
W grupach starszych różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.
• tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
• realizacja pomysłów dzieci,
• propozycje dodatkowych zadań dla chętnych dzieci,
• zajęcia dodatkowe,
• zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody.
Religia dla dzieci, których Rodzice wyrazili życzenie organizacji tych zajęć.
14:15 - 14:30 Podwieczorek
14:30 - 16:30 Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb. Rozchodzenie się dzieci.